Dækningen ”Forsinkelse” dækker, når din bagage eller andet udstyr er forsinket i mere end tre timer i forhold til din ankomst til rejsemålet. Forsikringen dækker de udgifter til køb af tøj og toiletartikler, som du har behov for på grund af forsinkelsen. Det samme gælder hvis du har behov for at leje andet udstyr, fordi dit eget er forsinket.
Er din bagage forsinket, er det vigtigt at du henvender dig til transportselskabet og får udleveret en PIR-rapport som dokumentation for forsinkelsen.
Erstatningen ydes op til den valgte sum på din forsikring. Summen gælder pr. stk. forsinket bagage, pr. døgn, i maksimalt 5 døgn. Forsikringen dækker ikke hvis bagagen er forsinket på hjemrejsen, eller hvis forsinkelsen skyldes strejke.
Anmeld din forsinkede bagage til os på +45 44 20 61 20. Du kan sagtens vente til du kommer hjem, med at ringe. Bare husk at holde dine indkøb på et rimeligt niveau og gem alle kvitteringer.
Du kan også nemt anmelde din sag på Min Side.