tryg-laegehotline
Plus Fordele

Besøg lægen over video med

Tryg Lægehotline

Videokonsultation med en læge – uden for din egen læges normale åbningstid. En del af vores Plus Fordele.

Få hjælp, når din læge har lukket

Som børnefamilie kan sygdomme, bekymringer og lægebesøg tage pusten fra enhver. Og er du taget på ferie eller i sommerhus, har du ikke altid mulighed for at komme til lægen, når det passer dig. 

Tal med vores læger, når din egen har lukket  

Med Tryg Lægehotline kan du og din familie tale med en læge, der har speciale i almen medicin, ligesom din egen læge.   

Lægehotlinen har åbent:

- Hverdage fra kl. 08.00 til kl. 22.00

- Weekenden og søn/helligdage fra kl. 09.00 til kl. 17.00.

 

Hent den gratis app Tryg Lægehotline

Du kan også bruge Tryg Lægehotline på din computer. Se hvordan her

Hent app til iPhone     

Hent app til Android

  1. Log ind med dit MitID.
  2. Forbered dig, før du ringer, ved f.eks. at finde evt. medicin frem. 
  3. Lægen kan vurdere din sygdom, vejlede dig, udskrive recepter (dog ikke når du er på rejse) og evt. henvise dig til nærmeste skadestue til undersøgelse.

Spørgsmål og svar om Tryg Lægehotline

Kan jeg få Tryg Lægehotline?

Du kan bruge Tryg Lægehotline, hvis du har adgang til Plus Fordele. Det har du, når du har din indboforsikring eller rejseforsikring hos os. Tryg Lægehotline tilbyder vi i samarbejde med Tryg Forsikring. 

Hvad koster det?

Hvis du har adgang til Plus Fordele koster en konsultation via Tryg Lægehotline 149 kr. 

Har du Personforsikring Super og/eller Rejseforsikring med nyeste betingelser (PAT2) hos os koster det dig ikke noget at benytte Tryg Lægehotline. 

Det kan Tryg Lægehotline hjælpe dig med
  • Lægefaglige råd og vejledning ved akutte, men ikke livstruende situationer (fx ved høj feber, mellemørebetændelse og ildebefindende)
  • Udskrivning af recepter på "simple medikamenter", fx anitibiotika eller salver. Det er dog ikke muligt, når du er på rejse.
  • Hjælp til vurdering: Skal du på skadestuen, eller kan det udsættes, til du kan tale med din egen læge? 
  • Henvisning til skadestue.
Du kan ikke få hjælp til
  • Hvis du har spørgsmål om en behandling, der allerede er i gang - her er det bedst, du taler med din egen læge.  
  • Almindelig fornyelse af recepter – her skal du også bruge din egen læge.
  • Udstedelse af lægehenvisning til videre udredning eller behandling.
Kan hele husstanden bruge Tryg Lægehotline?
Ja, men de øvrige beboere skal registreres først.

Alle personer over 15 år i din husstand kan bruge Tryg Lægehotline.

Udover den forsikrede, skal de øvrige i husstanden registrere sig, for at få adgang til Tryg Lægehotline.

Sådan gør du:

  1. Hent appen Tryg Lægehotline i App Store og på Google Play eller brug Lægehotline til PC.
  2. Log ind med MitID.
  3. Registrer din ægtefælle, partner eller børn over 15 år med navn, fødselsdato, mobilnummer og e-mailadresse under min profil (øverste højre hjørne med dit navn)
  4. Den registrerede modtager herefter et link til Tryg Lægehotline, som skal aktiveres med MitID inden for 24 timer. Ved login afgives samtykke ved brug af Tryg Lægehotline.
  5. Den registrerede person kan herefter straks benytte Tryg Lægehotline ved at vælge ’Digital læge’.

Betingelser og fakta

hund og kat er bedste venner og har en forsikring med gratis dyrlæge

Dyrlægehjælp til dine pelsede venner

Når du har en katte- eller hundeforsikring hos os, får du gratis dyrlægehjælp, hvis du er forsikret mod "Sygdom og ulykke". Dyrlægen giver online hjælp over telefonen og kan bl.a. vurdere, om I skal tage videre på hospitalet.

Få gratis dyrlægehjælp

Ring til os på

+45 70 20 75 20

Vi hjælper dig med spørgsmål til dine forsikringer
Vores kundeservice kan hjælpe dig med en lang række spørgsmål til dine forsikringer.
Vi hjælper med rådgivning
Vores kundeservice kan hjælpe dig med rådgivning vedrørende forsikring og hvis du fx har spørgsmål til Tryg Lægehotline.