Lægehotline

Besøg lægen over video med Tryg Lægehotline

Som TJM kunde kan du få en videokonsultation med en læge – også uden for din egen læges normale åbningstid.

Er du ikke kunde i TJM endnu? Bestil tilbud her

Få hjælp, når din læge har lukket

Får du eller én i din husstand pludselig voldsom hovedpine, udslæt eller andre symptomer, så er der nu godt nyt:

Med Tryg Lægehotline kan du bl.a. få:

  • Lægefaglige råd og vejledning.
  • Udskrivning af recepter. Det er dog ikke muligt, når du er på rejse.
  • Hjælp til vurdering af, om du skal behandles akut, eller om det kan vente, til du kan tale med din egen læge.
  • Henvisning til skadestue om nødvendigt.

Tryg Lægehotline kan også benyttes, hvis du er i sommerhus eller på ferie i udlandet. Så behøver bekymringerne over pludseligt opståede symptomer ikke fylde mere end højst nødvendigt.

OBS: Bliver du syg eller kommer til skade i udlandet, husk fortsat at kontakte Tryg Alarm.

Sådan bruger du Tryg Lægehotline

1. Du kan bruge Tryg Lægehotline ved at hente den gratis app på din mobil eller tablet, eller du kan bruge din computer:

2. Log ind med dit MitID.

3. Forbered dig, før du ringer, ved fx at finde evt. medicin frem.

4. Lægen kan vurdere din sygdom, vejlede dig, udskrive recepter (dog ikke når du er på rejse) og evt. henvise dig til nærmeste skadestue til undersøgelse.

Spørgsmål og svar om Tryg Lægehotline

Kan jeg få Tryg Lægehotline?

Du kan bruge Tryg Lægehotline, når du har en IndboforsikringRejseforsikring, Sammen mod Kræften og/eller Sundhed som tilvalg til din Personforsikring.

Tryg Lægehotline tilbyder vi i samarbejde med Tryg Forsikring.

Hvad koster det?

Har du Indboforsikring, Personforsikring Super, Rejseforsikring med nyeste betingelser (PAT2), Sammen mod Kræften og/eller Sundhed som tilvalg til din Personforsikring hos os koster det dig ikke noget at benytte Tryg Lægehotline.

Det kan Tryg Lægehotline hjælpe dig med
  • Lægefaglige råd og vejledning ved akutte, men ikke livstruende situationer (fx ved høj feber, mellemørebetændelse og ildebefindende)
  • Udskrivning af recepter på "simple medikamenter", fx anitibiotika eller salver. Det er dog ikke muligt, når du er på rejse.
  • Hjælp til vurdering: Skal du på skadestuen, eller kan det udsættes, til du kan tale med din egen læge? 
  • Henvisning til skadestue.
Du kan ikke få hjælp til
  • Hvis du har spørgsmål om en behandling, der allerede er i gang - her er det bedst, du taler med din egen læge.  
  • Udstedelse af lægehenvisning til videre udredning eller behandling.
  • Akut behov for lægehjælp – kontakt i stedet akut modtagelse eller ring efter en ambulance.
Hvilke symptomer spørger andre om?​

Spørgsmålene til Tryg Lægehotline handler oftest om:

  • Muskel-/ledsmerter​
  • Fordøjelsesproblemer​
  • Udslæt, solskoldning og sår
  • Urinvejsinfektion​
  • Øre- og øjenfunktion​
  • Insektstik og –bid​
Kan hele husstanden bruge Tryg Lægehotline?
Ja, men de øvrige beboere skal registreres først.

Alle personer i din husstand kan bruge Tryg Lægehotline.

Udover den forsikrede, skal de øvrige i husstanden registrere sig, for at få adgang til Tryg Lægehotline.

Sådan gør du:

  1. Hent appen Tryg Lægehotline i App Store og på Google Play eller brug Lægehotline til PC.
  2. Log ind med MitID.
  3. Registrer din ægtefælle, partner eller børn over 15 år med navn, fødselsdato, mobilnummer og e-mailadresse under min profil (øverste højre hjørne med dit navn)
  4. Den registrerede modtager herefter et link til Tryg Lægehotline, som skal aktiveres med MitID inden for 24 timer. Ved login afgives samtykke ved brug af Tryg Lægehotline.
  5. Den registrerede person kan herefter straks benytte Tryg Lægehotline ved at vælge ’Digital læge’.
Hvordan fungerer tidsbestillingen?​

Under ‘Mine aftaler’ kan du se, hvis du har booket en videokonsultation til et senere tidspunkt.

Ca. 15 minutter før en videokonsultation får du mulighed for at starte videokonsultationen. Her kommer du ind i et online "venteværelse", og behandleren vil kunne se, at du er klar.

Når behandleren starter videokonsultationen, skal du acceptere kaldet for at komme igennem.

Hvordan fungerer køfunktionen?​

​Hvis der er ventetid, når du i åbningstiden klikker for at få en videokonsultation, får du at vide, hvor længe du kan forvente at komme til at vente.

Du kan komme til at vente kortere eller længere, fx hvis en anden forlader køen – eller andre konsultationer varer længere, end forventet.

Hvis ventetiden er for lang, er der mulighed for at forlade køen og bestille en tid i stedet.

Hvad gør jeg, hvis jeg har problemer med forbindelsen?​

Hvis du fx har dårligt netværk der, hvor du er, kan det ske, at du mister forbindelsen undervejs i konsultationen. Hvis det sker, vises der en knap med beskeden: "Blev forbindelsen afbrudt? Klik her". Den fører dig retur til videokonsultationen.

Behandleren vil gøre det samme – men har også mulighed for at kontakte dig på det telefonnummer, som du oplyser, når du starter eller booker konsultationen. Vær opmærksom på, at behandleren i så fald kan ringe fra hemmeligt nummer.

Kan I ændre i adgangen til Tryg Lægehotline?

Ja, vi forbeholder os retten til at ændre i reglerne for adgang til Tryg Lægehotline med én måneds varsel på tjm-forsikring.dk.

hund og kat er bedste venner og har en forsikring med gratis dyrlæge

Dyrlægehjælp til dine pelsede venner

Når du har en katte- eller hundeforsikring hos os, får du gratis dyrlægehjælp, hvis du er forsikret mod "Sygdom og ulykke". Dyrlægen giver online hjælp over telefonen og kan bl.a. vurdere, om I skal tage videre på hospitalet.

Få gratis dyrlægehjælp

Ring til os på

+45 70 20 75 20

Vi hjælper dig med spørgsmål til dine forsikringer
Vores kundeservice kan hjælpe dig med en lang række spørgsmål til dine forsikringer.
Vi hjælper med rådgivning
Vores kundeservice kan hjælpe dig med rådgivning vedrørende forsikring og hvis du fx har spørgsmål til Tryg Lægehotline.