Anmeld skade online på Min side vil være utilgængelig fra fredag d. 19. april kl. 22 til mandag kl. 8 på grund af planlagt vedligeholdelse. Det betyder, at du ikke kan anmelde eller se dine skader på Min side i dette tidsrum. Vi beklager ulejligheden.

 Læs mere
Dyrlægehotline
Til katte- og hundeejere

Online dyrlægehotline passer på dit kæledyr

Gå til dyrlægen hjemmefra. Slut med unødvendige besøg hos dyrlægen. Med vores online dyrlægehotline, kan du få en behagelig konsultation over video.

 

Dyrlægehotline følger automatisk med, når du har dækningen Sygdom og Ulykke i din hunde- eller katteforsikring.

Tag dyrlægen med overalt

Dyrlægehotline er hurtig hjælp over video fra erfarne dyrlæger. Konsultationen foregår som en videosamtale med dyrlægen over din computer, mobil eller tablet.

Med dyrlægehotlinen kan du have dyrlægen med overalt, hvor du er.

Dyrlægehotline bruger autoriserede dyrlæger fra iVet.

Dine fordele:

  • Du får hurtig hjælp til at vurdere dit dyrs helbred, præcis når du har brug for det – også aftener og weekender.
  • Du sparer unødvendige fysiske besøg hos en dyrlæge. Trygt for dit dyr og nemt og fleksibelt for dig. 
  • Dyrlægen kan udskrive recepter på medicin til din hund eller kat, hvis det er muligt for dyrlægen at stille en konkret diagnose i konsultationen.
  • På ferier kan du let tale med en dansk dyrlæge over video, og beslutte om et fysisk dyrlægebesøg på feriestedet er nødvendigt.

Det kan du få hjælp til

Du kan få svar på spørgsmål om sygdom og ulykke, fx opkast og diarré, forgiftning, kløe og hudproblemer, øjen- og øreproblemer, hoste og nysen, skader og ulykker. Dyrlægen kan også hjælpe med spørgsmål om fx adfærdsproblemer, diæt og ormekur.

Sådan bruger du Dyrlægehotline

Du kan bruge Dyrlægehotline på din computer, mobil eller tablet.

  1. Log ind på Min side

  2. Vælg "Fordele"

  3. Klik på Dyrlægehotline

  4. Book en tid hos iVet: iVet sender dig et link til en videosamtale

  5. Afhold videosamtalen: Linket er aktivt lige inden videosamtalen skal starte.

Sådan får du Dyrlægehotline – en del af dækningen Sygdom og Ulykke

Har du en katte- eller hundeforsikring hos os? Så kan du med dækningen "Sygdom og Ulykke" bruge hotlinen. Det koster ikke ekstra for dig at bruge Dyrlægehotline, når du har dækningen.

Tjek om du har dækningen Sygdom og Ulykke

På Min side kan du se, om du har dækningen Sygdom og Ulykke og dermed Dyrlægehotline. Hvis du ikke har dækningen, kan du nemt købe den online på Min side.

Er du i tvivl? Du er velkommen til at ringe til os på 70 20 75 20.

Ofte stillede spørgsmål

Hvad kan jeg få hjælp til?

Du kan få svar på spørgsmål om sygdom og ulykke, fx opkast og diarré, forgiftning, kløe og hudproblemer, øjen- og øreproblemer, hoste og nysen, skader og ulykker. Dyrlægen kan også hjælpe med spørgsmål om fx adfærdsproblemer, diæt og ormekur.

Kan dyrlægen udskrive recept?

Det er muligt for dyrlægen at udskrive en digital recept, hvis medicin er nødvendigt i forhold til at få behandlet din hund eller kat. Du skal dog være opmærksom på, at dyrlægen skal have mulighed for at se din hund eller kat på jeres online konsultation. Dyrlægen kan kun udskrive en recept, hvis det er muligt at stille en konkret diagnose i konsultationen.

Skal jeg betale min selvrisiko på min forsikring, når jeg benytter Dyrlægehotline?

Der vil ikke blive opkrævet en selvrisiko, hvis din hund eller kat bliver behandlet hos Dyrlægehotline. Servicen er omfattet uden beregning, hvis du har en hunde- eller katteforsikring med dækningen Sygdom og Ulykke.

Hvor hurtigt kan jeg få en tid?

Du kan få en tid samme dag og typisk inden for 60 minutter, når du booker indenfor åbningstiden som er 06-24 alle dage.