Foto: Info om betaling
Mit TJM

Spørgsmål til betalinger

Har du spørgsmål til en konkret betaling, så kan du måske finde svar nederst på siden i "Ofte stillede spørgsmål om betaling" her, og ellers kan du finde mere info ved at logge ind på Min side og se din opkrævning.

Se dine opkrævninger på Min side

Log ind og vælg menupunktet 'Opkrævninger' - så kan du se hvad vi opkræver for dine forsikringer. Du kan også se detaljer om de forsikringer du betaler for, samt info om afgifter og gebyrer. Hvis du betaler for en samlever eller et barn, kan du også se opkrævningen til disse forsikringer, selvom du ikke er forsikringstageren.

Log ind på Min side

Aktuelt: Fejl i opkrævning på Min side

Ser du et andet beløb på Min side end på din lønseddel? Bare rolig. Vi trækker det beløb, der står på din lønseddel.

En kendt fejl i vores system gør, at vi ikke kan vise det  rigtige beløb for rigtigt mange af vores kunder. Du behøver ikke ringe herind - vi trækker ikke beløbet fra Min side, og vi arbejder på sagen.

Find svar på spørgsmål om betaling

Her på siden finder du svar på de mest generelle spørgsmål vi får om betalinger, men du finder flere svar om betalingsservice, løntræk og rykkere på Min side under 'Opkrævninger'. Du kan også læse om betalingsvilkår hos TJM Forsikring - se mere her.

Ofte stillede spørgsmål om betaling

Ændringer i forsikringer

Hvis du ændrer i din forsikring, så den bliver dyrere, vil stigningen blive opkrævet via Betalingsservice efter løbende måned plus en måned til den 1. i måneden derefter (uafhængigt af hovedforfald).
Hvis du betaler via løntræk, vil din opkrævning først blive rettet ca. 2 mdr. efter ændringen, fordi vi både skal opdatere vores egne systemer og derefter give dit lønsted besked. Så afhængigt af, hvornår vi laver ændringen, og lønstedet udskriver lønsedler, kan det tage op til 2 mdr.

Ophør af enkelt forsikring

En ophørt forsikring kan fremgå af din Betalingsservice i op til 4-6 uger. Du skal ikke afvise betalingen, hvis opkrævningen stadig indeholder den afsluttede forsikring. Vi betaler det beløb, der er betalt for meget, tilbage på din NemKonto, så snart vi har modtaget pengene.

Hvis du afviser din betaling, bliver de øvrige forsikringer betalt for sent - og så pålægges du et gebyr på 100 kr. pr. måned og kan risikere at stå uden dækning af en skade.

Tilbagebetaling via NemKonto

Når vi skal sende penge retur til en forsikringstager, foregår det via NemKonto. NemKonto er den bankkonto, du har opgivet til det offentlige, fx til brug ved tilbagebetaling af overskydende skat. Du skal selv aktivt vælge, hvilken konto du vil benytte som NemKonto. Kontakt din bank, hvis du er i tvivl om, hvilken konto, der er valgt.

Betaler du via løntræk og skal have penge retur i forbindelse med en ændring i dine forsikringer, opkræver vi bare dét mindre i løntrækket. Det kan dog tage op til 2 mdr., før du oplever en forskel i løntrækket.

Erstatning ved skade

Skal du have udbetalt penge i forbindelse med en skadeserstatning, skal du oplyse os om hvilken bankkonto, pengene skal sættes ind på. Erstatningsudbetalinger fra indboforsikringen kan tillige ske via Scalepoint.

Spørgsmål til betaling af forsikring

Har du spørgsmål til dine betalinger, både via Betalingsservice og løntræk,
er du velkommen til at kontakte kundeservice på e-mail tjm@tryg.dk (angiv emne: Betaling) eller på 70 33 28 28.