Personskade
Anmeld skaden her. Du logger ind med dit MitID - på den måde kan vi guide dig gennem anmeldelsen hurtigt og sikkert. Få gode råd til, hvad du skal gøre, hvis uheldet er ude herunder.
Når nogen er kommet til skade
Hvad gør du, hvis uheldet er ude? Find svarene her.
Dit barn under 18 år er kommet til skade
1. Start med at få en vurdering eller henvisning fra dit barns egen læge eller sygehuset, før du anmelder skaden til os.
2. Ved tandskade skal I tage til jeres egen kommunale tandlæge. Her sker al tandvurdering, indtil dit barn fylder 18 år.
3. Dit barns ulykkesforsikring dækker 24 timer i døgnet, både i institution og når I holder fri.
4. Du skal anmelde skaden online på Min side. Her kan du uploade bilag undervejs, og vi sender en kvittering til din mail, når du er færdig.
5. Ring til os på 44 20 61 20, hvis du har brug for hjælp.
I tvivl om skaden skal anmeldes?
Selvom skaden er lille og ikke påvirker dit barn her og nu, kan det være en god idé at få registreret den hos os alligevel. Så har du dokumentation, hvis dit barn skulle få behov for mere behandling på et senere tidspunkt.
Du er kommet til skade
Har du en ulykkesforsikring?
Når du kommer til skade, er det din ulykkesforsikring, der dækker - fx hvis du falder eller bliver skadet ved løft, vrid eller sport.
1. Tag altid forbi lægen eller sygehuset først.
2. Anmeld skaden på Min side. Her kan du uploade bilag undervejs, og vi sender en kvittering til din mail, når du er færdig. Har du spørgsmål kan du ringe til os på 44 20 61 20.
Tandbehandling og tyggeskade
Hvordan skal du forholde dig til tandforsikringen?
Skal du bruge din tandforsikring, skal du anmelde en skade. Men gå altid til tandlægen først.
også selvom det er et tandlægebesøg og ikke en skade.
Er der tale om en tyggeskade eller en tandbehandling, kan du med fordel følge disse steps:
1. Log på Min side og anmeld skaden.
2. Har du brug for hjælp kan du ringe på 44 20 61 20.
3. Anmeld skaden online og upload tandjournalen og regningen.
Tandskade i en ulykke?
Har du fået skadet dine tænder i en ulykke, kan du anmelde skaden med det samme:
1. Log ind på Min side og anmeld skaden.
2. Du kan også ringe til os på 44 20 61 20.
Trafikuheld
Er du kommet til skade efter et trafikuheld med en modpart, kan du få erstatning for fx svie og smerte fra modpartens ansvarsforsikring.
1. Få fulde navn, kontaktoplysninger, registreringsnummer og vedkommendes forsikringsselskab.
2. Er der tale om en påkørsel, hvor du har slået nakken, er det vigtigt, at du kommer forbi skadestuen hurtigst muligt - også selvom smerterne virker ubetydelige lige nu.
3. Anmeld derefter din personskade, ved at ringe til modpartens forsikringsselskab.
4. Hvis du ikke ved, hvor modparten er forsikret, kan vi ofte hjælpe med at finde ud af det. Ring til os på 44 20 61 20.
Brug for krisehjælp?
Har du været du eller dine børn brug for krisehjælp efter ulykken, kan I få op til 10 timers krisehjælp gennem din indboforsikring.
Arbejdskade
Er du kommet til skade i arbejdstiden?
1. Er du kommet til skade, mens du var på arbejde, skal det anmeldes til din arbejdsgivers forsikring. Arbejdsskadeforsikring dækker dine udgifter til behandling hos fx fysioterapeuten eller tandlægen.
2. Når du har anmeldt sagen til arbejdsgivers forsikring, bør du rette henvendelse til vores skadeafdeling med henblik på, at få oprettet skaden på din ulykkesforsikring.
3. Anmeld skaden på Min side.
Har du brug for hjælp?
Du er altid velkommen til at ringe på 44 20 61 20.
Ødelagte briller
Blev dine briller ødelagt, da du kom til skade?
1. Her kan du ofte få dem erstattet gennem din indboforsikring.
2. Tag et billede af brillerne efter ulykken, og gem dem i en pose, indtil din erstatning er godkendt. Vi vil også gerne se din købskvittering.
3. Anmeld skaden online på Min side. Her kan du uploade billeder og bilag undervejs, og vi sender en kvittering til din mail, når du er færdig.
4. Har du spørgsmål ring til os på 44 20 61 20.
Psykologisk krisehjælp
Få hjælp til at bearbejde en svær oplevelse
Gennem din indboforsikring, kan du få 10 timers krisehjælp hos en psykolog, hvis du har overværet eller været ude for en alvorlig hændelse.
1. Anmeld dit behov for krisehjælp op til 3 måneder efter hændelsen.
2. Ring til os på 44 20 61 20.
3. Vi vurderer, imens du er i røret, om du dækket og hjælper dig med at finde en psykolog fra vores netværk.