Spørgsmål til rejseforsikring?
Har du spørgsmål i forbindelse med din rejse? Få svar på dine spørgsmål om blandt andet dækning, afbestilling, aflysninger, mistet bagage og mere via linket.
Skal du bruge din rejseforsikring?
Anmeld skaden her. Du logger ind med dit MitID - på den måde kan vi guide dig gennem anmeldelsen hurtigt og sikkert. Hvis du er i tvivl om noget, kan du evt. læse vores gode råd længere nede på siden.
Hvad gør du, hvis uheldet er ude? Find svarene her.
Ring +45 44 68 82 00
Vores internationale alarmcentral er klar til at hjælpe dig døgnet rundt, uanset hvor du er.
Brug for at afbestille din rejse?
Har du købt afbestillingsforsikring til din rejse, kan du få erstatning, hvis du pludselig bliver forhindret i at tage af sted. Fx på grund af:
• Akut sygdom, hvor lægen vurderer, at din tilstand er for dårlig til at rejse som planlagt.
• Pludselig alvorlig sygdom eller indlæggelse i din nærmeste familie.
• Stor, pludselig skade på din bolig lige inden afrejsen fx indbrud eller brand.
• Undtagelsestilstande på dit feriemål – fx ved naturkatastrofer, krig eller terror.
Ring til os for at afbestille på 44 20 26 77.
Medicinsk forhåndsvurdering
1. Er du blevet syg inden afrejse, anbefaler vi en medicinsk forhåndsvurdering, inden du tager afsted. Din rejseforsikring dækker nemlig kun sygdom og skader på rejsen, der er akut opstået.
2. En medicinsk forhåndsvurdering fortæller dig, om din sygdom eller skade er stabil nok til at være dækket, hvis du får brug for behandling på din rejse.
3. Start med at tage denne uforpligtende elektroniske test, der fortæller om dit helbred er klar til en rejse.
4. Viser testen, at du har brug for en medicinsk forhåndsvurdering, bliver du bedt om at kontakte Falck Global Assistance, som vi samarbejder med. Det kan tidligst gøres 2 måneder før din rejse.
Ring til Tryg Alarm på +45 44 68 82 00
1. Ring til Tryg Alarm, når du er ude at rejse og bliver syg, kommer til skade eller har brug for anden øjeblikkelig hjælp.
2. Du kan ringe døgnet rundt.
3. Når du ringer, skal vi bruge policenummeret på din rejseforsikring. Det finder du på bag på rejsekortet eller på Min side.
1. Anmeld til flyselskabet
Når din bagage er forsinket eller beskadiget ved ankomst på dit rejsemål, skal du altid melde det til flyselskabet først. Bed om dokumentation for anmeldelsen – en såkaldt PIR-rapport.
2. Vi dækker rimelige indkøb
Har du en dækningen Forsinkelse på din rejseforsikring, kan du få erstattet udgifterne til nødvendige indkøb. Det er fx shampoo, tandbørste og lidt rent tøj, indtil dine egne ting når frem. Husk at gemme kvitteringerne på det, du har købt.
3. Ring til os for erstatning
Anmeld din forsinkede bagage til os på +45 44 20 61 20. Du kan sagtens vente til du kommer hjem, med at ringe. Bare husk at holde dine indkøb på et rimeligt niveau og gem alle kvitteringer.
1. Kontakt det lokale politi, hvis nogen er kommet til skade.
2. Har andre været involveret i ulykken (en modpart), skal du huske at få disse oplysninger:
• Fulde navn og telefonnummer
• Deres forsikringsselskab
• Registreringsnummer (nummerpladen)
• Nationalitet (fx DK – står på nummerpladen)
3. Dokumenter skaderne - brug gerne din mobil til at tage billeder eller film af bilerne. Er der vidner til uheldet, er det også godt, du får deres navn og telefonnummer, hvis der senere skulle opstå tvivl om ansvaret.
4. Hvis du har kaskoforsikring på din bil, kan du få vejhjælp i udlandet gennem Tryg Vejhjælp. De kan også hjælpe, hvis bilen skal på værksted eller transporteres hjem. Ring +45 70 11 20 00.
5. Når du er hjemme igen, skal du anmelde skaden til os. Ring på 44 20 61 20 eller anmeld online på Min side. Her kan du uploade billeder og bilag undervejs, og vi sender en kvittering til din mail, når du er færdig.
Ring til Tryg Vejhjælp +45 70 11 20 00
1. Har du kaskoforsikring på din bil, kan du få vejhjælp i udlandet gennem Tryg Vejhjælp Europa.
2. Vi sørger for transport til værkstedet af dig og dine passagerer eller sikrer, at I nemt kommer videre på rejsen i en erstatningsbil, hvis der er behov for det.