Plus Fordele

Tre kunder fortæller – sådan føles det at få stjålet sin identitet

Tre af vores kunder fortæller om deres oplevelser med identitetsmisbrug, og hvordan de fik hjælp fra Tryg ID til at løse de problemer, der følger med.

André på 28 år fra Rødovre

André mistede sin pung. I månederne efter brugte tyven over 60.000 kr. i hans navn. Tyven oprettede lån og købte mobiltelefoner og møbler:  

”Jeg vidste godt, at jeg ikke kunne miste penge. Det er de firmaer, der sælger til tyven, der står med problemet. Men det var rigtig besværligt for mig at bruge tid på at kontakte de forskellige firmaer. På et tidspunkt blev jeg heldigvis gjort opmærksom på Tryg ID, og så tog de over og klarede alt. De gav mig super service, fx ringede de jævnligt og opdaterede mig på sagernes gang.”

Mathias på 23 år fra København 

Mathias fik stjålet sin pung i et fitnesscenter. To måneder efter begyndte regninger og lån for 30-40.000 kr. at vælte ind: 

”Jeg valgte hurtigt at ringe til Tryg ID for at få hjælp. De overtog alle sagerne og tog kontakt til selskaberne. Det hjalp; Rykkerne stoppede øjeblikkeligt med at komme. Og hver gang der kom en ny regning fra et sted, kontaktede jeg bareTryg ID, så klarede de resten.”

Anne på 42 år fra Århus 

Anne fik stjålet sin pung fra sin taske på en bar i Århus. En måned efter fik hun pludselig breve fra TDC om, at der var oprettet 3 telefoner i hendes navn: 

”Jeg syntes, at det var meget ubehageligt, at nogen brugte min identitet. Samtidig var det rigtig besværligt at rydde op i. At få tid til at ringe rundt til alle de implicerede, samtidig med, at jeg skulle passe fuldtidsjob og tre børn. Så Tryg ID var en stor hjælp. Jeg slap for dialogen med butikker og banker – der ikke altid tog mig alvorligt – og kunne nøjes med bare at kopiere mails og breve, hver gang jeg fik nye opkrævninger.”