Mistet bagage – sådan dækker forsikringen
Har du været ude og rejse og oplevet problemer med din bagage? Her kan du læse, hvordan du skal forholde dig til din forsikring ift. forsinket, mistet eller ødelagt bagage på rejsen.
Ser din regning anderledes ud end forventet? Afgifter til staten bliver opkrævet i januar. Alle forsikringsselskaber har pligt til at beregne, opkræve og viderebetale afgifter til staten. Derfor ser du ekstra posteringer på din regning i januar måned.
Læs mere om regning og betaling herMistet bagage – sådan dækker forsikringen
Har du været ude og rejse og oplevet problemer med din bagage? Her kan du læse, hvordan du skal forholde dig til din forsikring ift. forsinket, mistet eller ødelagt bagage på rejsen.
En ferie kan hurtigt få en dårlig start, hvis man er så uheldig ikke at få sin kuffert med fra lufthavnen. Men hvordan skal man forholde sig til de forskellige situationer?
Når du har en rejseforsikring og en indboforsikring hos os, kan du være helt tryg og fortsætte din ferie. Vi dækker bagageforsinkelse og mistet bagage – læs mere herunder.
Vi hjælper dig
Du kan altid ringe til vores alarmcentral, som sidder klar til at hjælpe dig. Du har også mulighed for at orientere dig her på siden og anmelde mistet og ødelagt bagage online. Husk, du altid skal kontakte dit fly- eller rejseselskab som det første.
Her er en liste over ting, du skal bruge for at klare det hele online, eller som du skal have styr på, inden du ringer til os.
Du skal anmelde forsinkelsen til os, men du kan vente med at anmelde den til, du kommer hjem. Bagageforsinkelse er dækket på din rejseforsikring.
Vi dækker udgifter til tøj og toiletsager. Hvis det ikke kan vente til du er tilbage i Danmark, kan du kontakte vores alarmcentral på +45 44 68 82 00.
Sådan gør du:
Du skal anmelde den mistet og ødelagt bagage til os. Mistet bagage og ødelagt bagage er dækket på din indboforsikring.
Vi dækker nemlig bortkomst af indskrevet bagage, der sendes med fly, tog, fragtmand eller bus. Busrejsen skal være et led i selve rejsen og købt hos sædvanlig rejseudbyder samt være opbevaret i separat bagagerum.
Sådan gør du: