Mit TJM

Mistet bagage – sådan dækker forsikringen

Tasker og bagage - mister du din bagage på rejsen? her er hvad du skal gøre

Har du været ude og rejse og oplevet problemer med din bagage? Her kan du læse, hvordan du skal forholde dig til din forsikring ift. forsinket, mistet eller ødelagt bagage på rejsen.

Mistet, forsinket og ødelagt bagage

En ferie kan hurtigt få en dårlig start, hvis man er så uheldig ikke at få sin kuffert med fra lufthavnen. Men hvordan skal man forholde sig til de forskellige situationer?

TJM dækker dig på rejsen

Når du har en rejseforsikring og en indboforsikring hos os, kan du være helt tryg og fortsætte din ferie. Vi dækker bagageforsinkelse og mistet bagage – læs mere herunder.

Vi hjælper dig

Du kan altid ringe til vores alarmcentral, som sidder klar til at hjælpe dig. Du har også mulighed for at orientere dig her på siden og anmelde mistet og ødelagt bagage online. Husk, du altid skal kontakte dit fly- eller rejseselskab som det første.

Her er en liste over ting, du skal bruge for at klare det hele online, eller som du skal have styr på, inden du ringer til os.

Er din bagage forsinket?

Du skal anmelde forsinkelsen til os, men du kan vente med at anmelde den til, du kommer hjem. Bagageforsinkelse er dækket på din rejseforsikring.

Vi dækker udgifter til tøj og toiletsager, hvis din bagage er mere end 5 timer forsinket, efter din ankomst til rejsens bestemmelsessted.
Hvis det ikke kan vente til du er tilbage i Danmark, kan du kontakte vores alarmcentral på +45 44688200.

Sådan gør du:

  1. kontakt altid flyselskabet og få en såkaldt PIR-rapport, hvis du har rejst med fly
  2. gem alle kvitteringer, når du køber tøj og toiletsager
  3. anmeld forsinkelsen som en skade på din rejseforsikring.

Anmeld online

Har du mistet bagage eller fået din kuffert/indhold ødelagt?

Du skal anmelde den mistet og ødelagt bagage til os. Mistet bagage og ødelagt bagage er dækket på din indboforsikring. 

Vi dækker nemlig bortkomst af indskrevet bagage, der sendes med fly, tog, fragtmand eller bus. Busrejsen skal være et led i selve rejsen og købt hos sædvanlig rejseudbyder samt være opbevaret i separat bagagerum.

Sådan gør du:

  1. kontakt altid flyselskabet og få en såkaldt PIR-rapport, hvis du har rejst med fly
  2. gem alle kvitteringer, når du køber tøj og toiletsager
  3. kræv erstatning hos flyselskabet, hvis du har rejst med fly
  4. anmeld den mistede bagage som en skade på din indboforsikring.

Anmeld online