Der i øjeblikket falske e-mails i omløb, som udgiver sig for at være fra Tryg.

 Læs mere om, hvordan du identificerer dem
TJM samarbejder med Børns Vilkår

TJM støtter ForældreTelefonen, og hjælper forældre med at finde vej i tvivlen

I vores forsikringsfællesskab er vi engagerede i at støtte organisationer, der gør en forskel for familier. Sammen med ForældreTelefonen ved Børns Vilkår sikrer vi, at der sidder kompetente frivillige rådgivere klar til at sparre, næste gang en forælder kommer i tvivl.

Et samarbejde til fordel for familier

”Mit barn bliver mobbet i skolen.”, ”Vi skal skilles.”, ”Mit barn er begyndt at ryge eller drikke.”, ”Mit barn er ofte ked af det.”.

Som forælder eller omsorgsperson til et barn eller en ung kan man somme tider komme i tvivl om, hvordan man bedst hjælper og støtter. Derfor støtter TJM Forsikring ForældreTelefonen ved Børns Vilkår.

Igennem samarbejdet bidrager vi til, at der hver dag sidder kompetente frivillige rådgivere klar til at tilbyde gratis anonym børnefaglig rådgivning til både forældre, bonusforældre, bedsteforældre, naboer og andre personer tæt på barnet.

 

Vores børn og unge og deres familier fortjener den bedste støtte for at komme godt videre i livet fra et svært sted, og vi er derfor glade for at bidrage til, at flere voksne kan ringe op til ForældreTelefonen ved Børns Vilkår og få støtte til at hjælpe sig selv og deres børn og unge godt videre.

- Marie-Louise Rahbek, Administrerende Direktør i TJM Forsikring

 

 

Fakta

Hvor mange henvendelser?

I 2024 var der 6.669 rådgivningssamtaler på ForældreTelefonen ved Børns Vilkår.

 

Kilde: Analysenotat 2024, ForældreTelefonen ved Børns Vilkår

Hvem henvender sig?

Barnets mor, barnets far, barnets bedsteforælder, en bekendt/nabo, barnets stedmor, et andet familiemedlem, barnets stedfar, barnets plejeforældre, andre.

 

Kilde: Analysenotat 2024, ForældreTelefonen ved Børns Vilkår

Hvad siger brugerne om ForældreTelefonen?

"Det var en lettelse at få råd og vejledning i en situation, hvor ens barn mistrives. Jeg har fået tiltag, som jeg kan gå videre med - og har håb om, at det kan blive bedre."

 

Kilde: Analysenotat 2024, ForældreTelefonen ved Børns Vilkår