Anmeld skade online på Min side vil være utilgængelig fra fredag d. 19. april kl. 22 til mandag kl. 8 på grund af planlagt vedligeholdelse. Det betyder, at du ikke kan anmelde eller se dine skader på Min side i dette tidsrum. Vi beklager ulejligheden.

 Læs mere
Tryg Lægehotline
Plus Fordele

Besøg lægen over video med

Tryg Lægehotline

Videokonsultation med en læge – også uden for din egen læges normale åbningstid. En del af vores Plus Fordele.

Få hjælp, når din læge har lukket

Som børnefamilie kan sygdomme, bekymringer og lægebesøg tage pusten fra enhver. Og er du taget på ferie eller i sommerhus, har du ikke altid mulighed for at komme til lægen, når det passer dig.

Tryg Lægehotline tilbyder dig at få en videokonsultation med en læge i almen medicin, både i og uden for din egen læges åbningstid.

Med Tryg Lægehotline kan du bl.a. få:

  • Lægefaglige råd og vejledning.
  • Udskrivning af recepter. Det er dog ikke muligt, når du er på rejse.
  • Hjælp til vurdering af, om du skal behandles akut, eller om det kan vente, til du kan tale med din egen læge.
  • Henvisning til skadestue om nødvendigt.

Tryg Lægehotline kan også benyttes, hvis du er i sommerhus eller på ferie i udlandet. Så behøver bekymringerne over pludseligt opståede symptomer ikke fylde mere end højst nødvendigt.

 

Tal med vores læger, når din egen har lukket  

Med Tryg Lægehotline kan du og din familie tale med en læge, der har speciale i almen medicin, ligesom din egen læge.   

Lægehotlinen har åbent:

- Hverdage fra kl. 08.00 til kl. 22.00

- Weekenden og søn/helligdage fra kl. 09.00 til kl. 17.00.

 

Hent den gratis app Tryg Lægehotline

Du kan også bruge Tryg Lægehotline på din computer. Se hvordan her

Hent app til iPhone

Hent app til Android

  1. Log ind med dit MitID.
  2. Forbered dig, før du ringer, ved f.eks. at finde evt. medicin frem. 
  3. Lægen kan vurdere din sygdom, vejlede dig, udskrive recepter (dog ikke når du er på rejse) og evt. henvise dig til nærmeste skadestue til undersøgelse.

Spørgsmål og svar om Tryg Lægehotline

Kan jeg få Tryg Lægehotline?

Du kan bruge Tryg Lægehotline, hvis du har adgang til Plus Fordele. Det har du, når du har din indboforsikring eller rejseforsikring hos os. Har du Personforsikring Super har du også adgang til at benytte Tryg Lægehotline.

Tryg Lægehotline tilbyder vi i samarbejde med Tryg Forsikring.

Hvad koster det?

Hvis du har adgang til Plus Fordele koster en konsultation via Tryg Lægehotline 149 kr. 

Har du Personforsikring Super og/eller Rejseforsikring med nyeste betingelser (PAT2) hos os koster det dig ikke noget at benytte Tryg Lægehotline. 

Det kan Tryg Lægehotline hjælpe dig med
  • Lægefaglige råd og vejledning ved akutte, men ikke livstruende situationer (fx ved høj feber, mellemørebetændelse og ildebefindende)
  • Udskrivning af recepter på "simple medikamenter", fx anitibiotika eller salver. Det er dog ikke muligt, når du er på rejse.
  • Hjælp til vurdering: Skal du på skadestuen, eller kan det udsættes, til du kan tale med din egen læge? 
  • Henvisning til skadestue.
Du kan ikke få hjælp til
  • Hvis du har spørgsmål om en behandling, der allerede er i gang - her er det bedst, du taler med din egen læge.  
  • Udstedelse af lægehenvisning til videre udredning eller behandling.
  • Akut behov for lægehjælp – kontakt i stedet akut modtagelse eller ring efter en ambulance.
Hvilke symptomer spørger andre om?​

Spørgsmålene til Tryg Lægehotline handler oftest om:

  • Muskel-/ledsmerter​
  • Fordøjelsesproblemer​
  • Udslæt, solskoldning og sår
  • Urinvejsinfektion​
  • Øre- og øjenfunktion​
  • Insektstik og –bid​
Kan hele husstanden bruge Tryg Lægehotline?
Ja, men de øvrige beboere skal registreres først.

Alle personer i din husstand kan bruge Tryg Lægehotline.

Udover den forsikrede, skal de øvrige i husstanden registrere sig, for at få adgang til Tryg Lægehotline.

Sådan gør du:

  1. Hent appen Tryg Lægehotline i App Store og på Google Play eller brug Lægehotline til PC.
  2. Log ind med MitID.
  3. Registrer din ægtefælle, partner eller børn over 15 år med navn, fødselsdato, mobilnummer og e-mailadresse under min profil (øverste højre hjørne med dit navn)
  4. Den registrerede modtager herefter et link til Tryg Lægehotline, som skal aktiveres med MitID inden for 24 timer. Ved login afgives samtykke ved brug af Tryg Lægehotline.
  5. Den registrerede person kan herefter straks benytte Tryg Lægehotline ved at vælge ’Digital læge’.
Hvordan fungerer tidsbestillingen?​

Under ‘Mine aftaler’ kan du se, hvis du har booket en videokonsultation til et senere tidspunkt.

Ca. 15 minutter før en videokonsultation får du mulighed for at starte videokonsultationen. Her kommer du ind i et online "venteværelse", og behandleren vil kunne se, at du er klar.

Når behandleren starter videokonsultationen, skal du acceptere kaldet for at komme igennem.

Hvordan fungerer køfunktionen?​

​Hvis der er ventetid, når du i åbningstiden klikker for at få en videokonsultation, får du at vide, hvor længe du kan forvente at komme til at vente.

Du kan komme til at vente kortere eller længere, fx hvis en anden forlader køen – eller andre konsultationer varer længere, end forventet.

Hvis ventetiden er for lang, er der mulighed for at forlade køen og bestille en tid i stedet.

Hvad gør jeg, hvis jeg har problemer med forbindelsen?​

Hvis du fx har dårligt netværk der, hvor du er, kan det ske, at du mister forbindelsen undervejs i konsultationen. Hvis det sker, vises der en knap med beskeden: "Blev forbindelsen afbrudt? Klik her". Den fører dig retur til videokonsultationen.

Behandleren vil gøre det samme – men har også mulighed for at kontakte dig på det telefonnummer, som du oplyser, når du starter eller booker konsultationen. Vær opmærksom på, at behandleren i så fald kan ringe fra hemmeligt nummer.

Kan I ændre i adgangen til Tryg Lægehotline?

Ja, vi forbeholder os retten til at ændre i reglerne for adgang til Tryg Lægehotline med én måneds varsel på tjm-forsikring.dk.

hund og kat er bedste venner og har en forsikring med gratis dyrlæge

Dyrlægehjælp til dine pelsede venner

Når du har en katte- eller hundeforsikring hos os, får du gratis dyrlægehjælp, hvis du er forsikret mod "Sygdom og ulykke". Dyrlægen giver online hjælp over telefonen og kan bl.a. vurdere, om I skal tage videre på hospitalet.

Få gratis dyrlægehjælp

Ring til os på

+45 70 20 75 20

Vi hjælper dig med spørgsmål til dine forsikringer
Vores kundeservice kan hjælpe dig med en lang række spørgsmål til dine forsikringer.
Vi hjælper med rådgivning
Vores kundeservice kan hjælpe dig med rådgivning vedrørende forsikring og hvis du fx har spørgsmål til Tryg Lægehotline.