
Skal du flytte, eller er du lige flyttet?
Mange ringer til os med spørgsmål om flytning. Her finder du de fleste svar.
Skal du flytte, eller er du lige flyttet?
Mange ringer til os med spørgsmål om flytning. Her finder du de fleste svar.
Få styr på flytningen og forsikringen
Der er mange ting, du skal have styr på, når du skal flytte. Forsikringer er en af de ting, der står på de fleste to-do-lister.
Vi får automatisk besked fra Folkeregisteret, når du flytter. Så længe, du er oprettet med korrekt CPR-nummer hos os.
Du behøver derfor ikke kontakte os, for at vi ændrer adressen på dine forsikringer. Mangler vi oplysninger for at kunne ændre adressen, kontakter vi dig.
Du skal heller ikke kontakte os, hvis du ønske adressebeskyttelse. Det sker i Folkeregisteret – og det får vi også automatisk besked om.
Du skal kontakte os, hvis:
Der kan være situationer, hvor vi kontakter dig fordi vi mangler nogle oplysninger, for at kunne rette din adresse.
Post Nord modtager automatisk besked om flytningen fra Folkeregisteret, så du behøver ikke at gøre mere. Bare du huske at få sat husstandens navne på jeres nye postkasse.
På Borger.dk kan du få en masse god råd ifm. flytning.
Hvis du flytter til udlandet, er der nogle forsikringer, du kan beholde, mens andre bliver slettet. Det kan være en god ide at forblive kunde hos os, hvis du ikke automatisk kan blive kunde igen. Husk, du skal kontakte os, hvis du flytter til udlandet.
Er du fortsætter kunde, dvs. er du fx kunde i TJM Forsikring på grund af en tidligere ægtefælle, kan du beholde en forsikring hos os. Så sikrer du, at du kan få alle dine forsikringer i TJM Forsikring igen på et senere tidspunkt i dit liv.
Eksempler på situationer, hvor du kan beholde dine forsikringer, selvom du flytter til udlandet:
Skal du kontakte din forsikringstillidsmand, kan du logge ind på Min side. Her kan du på forsiden ude til højre se, hvem der er din personlige forsikringstillidsmand.
Har du ikke en forsikringstillidsmand, står der en generel kontaktinfo.